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 h inglés (en)Working on surfaces of varied materials and textures (metal sheets, various woods, towels, rubber, bedspreads, etc.), González had to constantly invent new ways of making art. The exploration of techniques and materials has resulted in some cases from the critiques leveled at her, as when her university classmates told Beatriz that she was a poor draughtswoman but a good painter. Leaning on that judgment, the artist made incursions into media such as serigraphy, heliography, and painting on furniture and objects, turning imperfection into an intention. Her interest in the taste of common folk led her to places like Pasaje Rivas in Bogotá, where she acquired popular objects for producing her works. Beatriz González has not only mastered each of the techniques—including oils, glazes, and acrylics—but she also works with a very wide range of colors. She has remarked that hers is a "painting with temperature," sensitive to the emotional tone of the contents that she approaches, from an initial palette inspired by the dome of Church of the Holy Family in Bucaramanga to a dark palette that denotes the somber character of the turn of the century in a society ravaged by sociopolitical violence.
 h español (es)Como la artista ha trabajado sobre superficies de diversos materiales y texturas (láminas de metal, maderas varias, toallas, hules, cubrelechos, etc.) ha debido inventar constantemente nuevas facturas. La exploración de nuevas técnicas y materias ha resultado en algunos casos de las críticas recibidas, como ocurrió con el señalamiento de sus compañeras de universidad para quienes Beatriz era una mala dibujante pero una buena pintora. Apoyada en ese juicio, la artista incursionó en medios como la serigrafía, la heliografía y la pintura sobre muebles y objetos, haciendo de la imperfección una intención. El interés por el gusto de la gente del común la condujo a lugares como el Pasaje Rivas en Bogotá, en donde adquiría objetos de uso popular para la elaboración de sus obras. Con óleos, esmaltes o acrílicos, Beatriz González no sólo ha dominado cada una de las técnicas, sino que trabaja con una gama muy variada de colores. Ha comentado que la suya es una “pintura con temperatura” sensible al tono emocional de los contenidos que aborda, pasando de una paleta inicial inspirada por la cúpula de la Iglesia de la Sagrada Familia en Bucaramanga a una paleta oscura que denota el carácter sombrío del cambio de siglo para una sociedad azotada por la violencia sociopolítica.