Escribe debajo un nombre de mensaje para ver todas las traducciones disponibles.

Mensaje

Se han encontrado 2 traducciones.

NombreTexto actual
 h inglés (en)Since her days as a student at the Federal University of Rio Grande do Sul, Silveira has been immersed in the field of the arts. Between 1991 and 1994 she was a resident of New York as a result of receiving a scholarship from the John Simon Guggenheim Foundation, the Pollock-Krasner Foundation and the Fulbright Foundation. In 1995 she was awarded another scholarship focused on an artistic residency from the Fundación Civitella Ranieri. 
From the end of the 1960s and beginning of the 1970s, the artist produced various sculptures and screen prints with an obvious geometric influence. During her trips to Europe she deepened her knowledge of art history, something that enabled her to broaden her thinking regarding art and relate it with a visual poetry. Upon her return to Brazil she started using non-conventional materials such as metal, wood and plastic. During this period, she produced her first prints with abstract themes and, similarly, in this geometric phase she began to make use of grids and perspective. In various screen prints, she enables a vision of the social reality in a contemporary setting; her 1971 collection of screen prints entitled Laberintos (Labyrinths) encompasses a social vision from the perspective of the masses. 
The use of photographs of historic and famous places in Brazil in her 1977 series Brazil Today: Belezas Naturais (Natural Beauties) allowed her to employ the offset printing technique to offer a new perspective of Brazilian geography. In the 1970s, her series Topografias (Topographies) made use of a revolver to define the sense of reality, while in the early 1980s her series Anamorfas (Anamorphs) drew on perspective using everyday objects, repurposing and distorting them to give them different sizes and interpretations. 
In her 1984 series Simulacros (Simulations), she used the shadows of a variety of objects to create a visual distortion. From the beginning of 1990 to the present day, Regina Silveira has utilized interventions in public spaces involving mock-up models and the facades of iconic buildings, streets, avenues, squares or transport stations in Brazil and several countries of Europe and the Americas, fostering a sense of depth and animation while at the same time bringing about the creation of dialogue with the architecture<ref>O mundo da arte - Regina Silveira (''The world of art – Regina Silveira ''). Oficina de Artes Visuais Sustentáveis https://www.youtube.com/watch?v=pv-QIUbGhrw</ref>.
 h español (es)Desde sus estudios en la Universidad Federal de Rio Grande do Sul, Silveira estuvo inmersa en el campo de las artes. Desde 1991 hasta 1994 residió en Nueva York debido a una beca otorgada por la Fundación John Simon Guggenheim, la Fundación Pollock-Krasner y la Fundación Fullbright. En 1995 recibió otra beca, enfocada en una residencia artística de la Fundación Civitella Ranieri. 
Desde finales de la década de 1960 y comienzos de 1970, la artista brasileña elaboró diversas esculturas y serigrafías con una influencia geométrica muy clara. En sus viajes a Europa, profundizó sus conocimientos de historia del arte, cuestión que le permitió ampliar sus pensamientos sobre arte y relacionarlos con una poesía visual. De regreso a Brasil, comenzó a utilizar materiales no convencionales como metales, madera y plástico. En este periodo, elaboró sus primeros grabados con temática abstracta; asimismo, para esta etapa geométrica empieza utilizando la retícula y la perspectiva. En diversas serigrafías, la artista posibilita la visión de la realidad social en un ámbito contemporáneo. Su compendio de serigrafías titulado Laberintos de 1971 abarca la visión social desde las multitudes. 
La utilización de fotografías de lugares históricos y reconocidos de Brasil en su serie Brasil Today: belezas naturais de 1977, le ha permitido utilizar la técnica de impresión offset, dando una nueva mirada a la geografía brasileña. En su serie Topografias de la década de los 70 utiliza un revólver para definir la sensación de realidad, mientras en su serie Anaformas de comienzos de la década de 1980 se vale de la perspectiva desde objetos cotidianos, readaptándolos y distorsionándolos para conseguir diferentes tamaños e interpretaciones de los mismos. 
En su serie Simulacros de 1984 utiliza las sombras de varios objetos para provocar una distorsión visual. A comienzos de 1990 y hasta el presente, Regina Silveira ha utilizado la intervención del espacio público, partiendo de maquetas e involucrando fachadas de edificios emblemáticos, calles, avenidas, plazas o estaciones de transporte de Brasil y varios países de Europa y América, creando una sensación de profundidad y animación, a la vez que genera la creación de diálogos con la arquitectura.<ref>O mundo da arte - Regina Silveira. Oficina de Artes Visuais Sustentáveis https://www.youtube.com/watch?v=pv-QIUbGhrw</ref>